Excell 2007 lV




         TOPLA ÇARP:

Verilen aralık yada dizilerde birbirine karşılık gelen sayısal bileşenleri çarpar ve bu çarpımların toplamını verir.

         Örnek: Bir mağazada bulunan eşyaların sayısı belli, fiyatları belli, bunların tek tek hesaplanıp toplamlarını almaktansa hepsini birden yapmak daha kısa bir yoldur.
Aşağıdaki resimde görüyoruz. Her eşyanın karşısına fiyatı ve sayısı ile tutarı hesaplanmış ayrıca toplamları alınmış aynı işlem topla çarp la da rahatlıkla yapılmış.


“D” sütunundaki sayılar “Dizi1” hücresine ,”G” sütunundaki sayılar “Dizi2” hücresine taranarak girildi. Ardından “Tamam” komutunu tıkladım ve “.B11” hücresine sonucu yazdım, aynı sonuç “H11” hücresinde de var o halde işlem doğrudur.

         KAREKÖK:

         Karekökünü almak istediğimiz sayının karekökünü verir. Ör.49 sayısının karekökü aşağıdaki resimde görüyoruz.”Ekle/İşlev/Karekök” komutları ardından karekökünü alacağım sayının bulunduğu hücreyi tıklayarak aldım ve “Tamam” komutunu tıkladım. Sonucu “C18” hücresine “7” olarak girdi.


Resimde hem yapılan işlemi hem de açıklamasını görüyoruz. Zaten Excel de her komutun penceresinde mutlaka açıklaması vardır. Yukarıdaki fotoğrafa bakınca “Formül Sonucu=2,4494.. “ açıklamasını görürüz. Bu açıklamalara dikkat edersek daha kolay istediğimiz işlemleri yapabiliriz.

         EĞER

         Excel de çok kullanacağımız bir komutta “Eğer” komutudur. Bunun için bir sınıf listesi oluşturalım ve sınıftaki öğrencilerden notu “45” ve üstünde olanlar için “Geçti”, “45” in altında olanlar için “Kaldı yazsın. Bu işlem için “Eğer” komutunu kullanacağız. Önce komutu kullanacağımız tablomuzu oluşturalım ve gerekli bilgileri tabloya girelim inceleyelim:



Tablomuzda üç öğrenci, var bu öğrencilerin üç notu var, ortalamaları alındığında ortalaması 45 ve yukarıda olanlar için “geçti”, aşağı olanlar için ise “kaldı” komutu tabloya girilmiş oldu. Kullanacağımız başka bir mantıksal sınama komutu da “Eğersay” komutudur. Şimdide bu komutun kullanılışını görelim.

MİN:

         Belirtilen aralıkta e küçük sayıyı bulmak için kullandığımız komuttur. Önce arama sonucunu yazacağım hücreyi seçtim. Ardından “Formüller/Min” komutunu girdim açılan pencereden “Sayı 1 “ hücresine tıkladım, daha sonra içersinde en küçük sayıyı bulacağım sütunu taradım,”Tamam” komutunu tıkladım “E4” hücresine arama alanındaki en küçük değer olarak “0” değerinin girilmiş olduğunu gördük. Aşağıdaki resimde işlemi ve sonuçlarını görüyoruz.



         MAX:

         Arama alanı içerisindeki en büyük sayıyı bulur. Minimumda yapılan işlemin aynı işlemdir. Burada sadece farklı olarak “Min” yerine “Max” seçeneğini tıklayacağız ve en büyük sayı belirttiğimiz hücreye gelmiş olacaktır.


      EĞER SAY
     
      Bu sınıfın bir istatistiğini çıkaralım. Sınıfta kaç öğrenci başarılı kaç öğrenci başarısız olmuştur. Bu işlem için “Eğersay” komutunu aldık açılan


Pencerede taramanın yapılacağı alnı mausumuzla seçtikten sonra ölçüt olarak neyi almak istiyorsak onu “Ölçüt” penceresine girdik.”Tamam” komutu tıklanıldığında imleçin bulunduğu hücreye aranan değer girecektir. Yukarıdaki şekilde işlemi yapılışını ve sonuçlarını görüyoruz.



       EXCEL DE GRAFİK ÇİZİMİ:

      Excel de kullanacağımız en önemli özelliklerden biri de grafik seçeneğidir. Yapılan çalışmaların grafikle ifade edilmesidir. Bir sınıfta okuyan öğrencilerin başarı grafiği veya sınıftaki öğrencilerin yaş veya veli grafiğini yapmak istiyoruz veya hava sıcaklığı grafiği vs. Bunun için yapmamız gereken işlemleri bir örnekle açıklayalım.
Bir haftalık sıcaklık ortalamasını gösteren bir grafik çizelim.
Grafiğimizi oluşturmak için önce günlerin ve sıcaklıkların gösterildiği bir tablo oluşturalım, ardından “Ekle/Grafik” seçeneklerini tıklayıp açılan pencereden istediğimiz grafik Türünü daha sonrada Grafik alt türünü seçelim ve “İleri” komutunu tıklayalım.


Ardından veri aralığı için önce alttaki resimde görüldüğü gibi günleri seçtim, daha sonra araya noktalı virgül koydum verileri ayırdım, daha sonra sıcaklık miktarlarını gösteren sütunu mausumla tarayarak seçtim buradaki bilgilerimde Veri aralığı satırına girmiş oldu. Ardından “İleri” komutunun tıkladım.


Daha sonra grafik başlığını aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi “HAVA SICAKLIK GRAFİĞİ” olarak girdim, İstersem isim vermeyebilirim ama grafiğimizin ne olduğunu ilk görenlerin anlayabilmesi için grafiğimize bir başlığın girilmesinde fayda vardır.


 “Son” komutu ile grafiğim oluştu. Aşağıdaki resimde grafiğin oluşmuş halini görüyoruz.


Şimdi de grafiğimin üzerine mausumun sağ kulakçığı ile tıklayıp biçimlendirmeye çalışayım. Tıklama ardından açılan 


pencereden ”Grafik Alanını Biçimlendir” komutunu tıkladım. Açılan pencereden istediğim renkleri seçip grafiğime uyguladım.

Ayrıca çizgi şeklini, çizgi rengini istediğim gibi değiştirdim.”Yazı tipi” komutu ile yazı tipini, rengini, efektlerini ayarladım.
Mausumun sol kulakçığı ile tutup grafiğimi istediğim yere sürükleyebilirim veya silmek istiyorsam mausumun sol kulakçığı ile grafiğimin üzerine tıklar seçili hale getiririm ardından “DEL” tuşuna basarım ve grafiğimi silerim.
Grafik çiziminde dikkat etmemiz gereken nokta Veri Aralığına girilen verilerin doğru olmasıdır. Biz grafik çizim komutunu verdiğimizde bilgisayarımız dosyamızdaki herhangi bir veriyi bilgi olarak alabilir. Eğer bu bilgi bizim grafikle ifade etmek istediğimiz bilgi değilse onu silip doğru olan bilgiyi girmeliyiz yoksa karşımıza grafik yerine bir ucube çıkabilir. Uğraşmalarımız boşa gitmiş olur.
 

Yorumlar

Belgeseller


Bu blogdaki popüler yayınlar

Dos sınav soruları

WordArt kullanımı

Outlook Express kurulum ve kullanımı