Word 2007

            Winword

Word 2007 yi bilgisayarımıza kurmadan önce şunu bileceğiz Word 2007 nin bilgisayarımıza kurulup rahat bir şekilde çalışabilmesi için öncelikle en azından 1,5 Ghz işlemci,512 ram ve yeterince harddisak boşluğu bulunmalıdır.

Word 2007 önceki sürümlerle aralarında bizim gibi kullanıcılar açısından fazla bir fark yok fakat arayüz olarak baktığımızda tamamen farklı bir arayüzle karşılaşıyoruz. İlk bakışta gözümüzü korkutabilir, anlamakta zorluk çekebiliriz fakat biraz kullanınca hiçte öyle olmadığını aslında kullanımın daha da basitleştirildiğini göreceğiz.

Bu arayüzde menüler yok. Başlıklar altında açılan araç çubuklarını kullanarak yapmak istediğimiz tüm işlemleri gerçekleştiriyoruz.

 

Yukarıdaki resimde biz açılan yeni bir Word belgesinde sayfanın başlığını ve menüleri görüyoruz. Burada her şeyi yeniden anlatmaktan ziyade hangi araç çubuğunun hangi işlemi gerçekleştirdiğini anlatmaya ve anlamaya çalışalım.



1-Ofis Düğmesi: Yeni bir belge açmak, bilgisayarımızdaki mevcut belgelerden istediğimiz herhangi birini açmak. Kaydetmek, yazdırmak veya belge ile ilgili yapılacak her türlü işlem için buraya bakacağız. Bu düğme üzerine masumsuzla tıklayınca karşımıza aşağıdaki pencere açılacaktır.

          Önce bu pencere üzerinde bulunan düğmelerden hemen alt kısımdaki “Word Seçenekleri” düğmesini tıklayalım ve kaydetmek istediğimiz her tülü belge için bir tanımlama yapalım. Şunu bilmeliyiz Word 2007 henüz yeni çıkmış bir kelime işlemci ve ofis programı insanlar ya ofis 97 ya ofis 2000 ya ofis 2002 ya da ofis 2003 kullanmaktadır. Onlarla daha önceden oluşturulmuş belgeleri açmak, hazırladığımız dosyaları diğer kullanıcıların açabilmesi işlemleri için, buradan Word 2007 ye tanıtma işlemini yapmalıyız. Bunu bir kere yaptıktan sonra artık tekrar aynı ayarlarla uğraşmamıza gerek yoktur.

        Bu işlem için “Word Seçenekleri” komutunu tıklayalım açılan pencereden “Kaydet/Dosyaları bu biçimde kaydet” komutlarından “Word 97-2003 Belgesi (*.doc)“ seçeneğini alalım kaydedip çıkalım. Artık hazırladığımız belgeler belirttiğimiz tüm ofis versiyonlarında yeni bir ayarlamaya gerek duymadan çalışacaktır. 



Aşağıdaki fotoğrafa bakalım. Fotoğraf ta görülen bizim bilgisayarımızda yüklü olan “Ofis2007/Word 2007” programının ana sayfasıdır. Ofis ile yaptığımız çalışmalarda kullanacağımız komutlar sol tarafta bulunurken, sağ tarafta “Son Belgeler” başlığı altında da en son üzerinde çalıştığımız dosya isimleri sıralanmaktadır. Bu dosyalara bakarak üzerinde çalışmak istediğimiz dosyayı seçer üzerine mausumuzun sol kulakçığı ile tıklarız. Seçilen dosya karşımıza açılır.

            

            Şimdide resimdeki başlıkları tek tek açıklayalım:

         A-Yeni           :Komutun tıklaması ile yeni bir belge açar. Yapılacak işlem : ”Yeni/Boş Belge/Oluştur” komularını tıklamaktır.
            B-Aç              :Kayıtlı olan belgelerimizin açma işlemini gerçekleştirir. Aç komutunu tıkla açılan pencereden kayıtlı dosyanı seç “Aç” komutunu tıkla
           C-Kaydet      :Hazırladığımız veya üzerinde değişiklikler yaptığımız belgemizi kaydetme işlemini gerçekleştirir. Kaydet komutunu tıkla açılan pencereden dosya adı bölümüne dosyana vereceğin adı yaz “Kaydet” komutunu tıkla.
          D-Farklı Kaydet      :Mevcut belgeyi farklı bir isimle kaydetme işlemini gerçekleştirir. Kayıtlı bir belgede yaptığımız çalışmalar ardından “Kaydet” komutunu tıkladığımızda karşımıza yeni bir kayıt penceresi açılmaz. Eğer belgemizi farklı bir yere kaydetmek ve ya farklı bir isimle kaydetmek istiyorsak “Farklı kaydet” komutunu tıklayıp açılan pencereden belgene farklı bir ad ver ve kaydet komutunu tıkla.
         E-Yazdır        :Mevcut belgemizi yazdırma işlemini gerçekleştiririz. Yazdır komutu ardından karşımıza açılan pencereden sayfa düzenini ayarla “Yazdır” komutunu ver.
         F-Hazırla       :Belge özellikleri ile ilgili düzenlemeleri yaparız.
       G-Gönder     :Belgemizi başka bir sürücüye klasöre veya posta alıcısına gönderme işlemini yaparız.
          H-Yayımla    :Web için kullanacağımız menü.
          G-Kapat        :Winwordü Kapatma işlemini gerçekleştirir.

          Şimdi de diğer Araç çubuklarına devam edelim:
           
           2-Kaydet       :Önceki ofis sürümleriyle aynı işlem, oluşturduğumuz belgemizi kaydederiz. Kaydet komutu ardından karşımıza aşağıdaki pencere açılır. Dosya adı penceresine dosyamıza vereceğimiz adı yazar kaydet komutunu tıklarız.


 
           3-Geri al        :Bilgisayarımızın en son açılışından itibaren yapılan tüm işlemleri komutun her tıklanmasıyla tek tek geri alır.
            4-Yinele yazılan      :Geri alınan işlemi geri iade eder.
      5-Tablo Çiz  :Belgemize bir tablo eklememizi sağlar. Komutun tıklanması ardından mausumuz kalem şeklini almıştır. Sol kulakçığı ile bastırır kalemle çizer gibi tablo çizeriz
     6-Baskı Önizleme   :Komutun tıklanmasıyla, yazıcıdan çıkacak belgenin son halini görmemizi sağlar.

            7-Yazım ve dilbilgisi          :Belgemizin Türk dilbilgisi kurallarına göre denetimini yapar.


            Komutun tıklanması ardından karşımıza resimdeki pencere açılacaktır. Hatalı sözcüğü bize gösterirken pencerenin alt kısmında bize doğru olabilecek örnekleri ve alternatiflerini de gösterir. Biz en doğru seçeneği üzerine mausla tıklayarak seçer “Değiştir” komutunu tıklarız. Eğer aynı hata birden fazla var ise o zamanda “Tümünü değiştir” komutunu tıklarız ki aynı hatalarla tekrar tekrar uğraşmayalım.

            Eğe yazdığımız metin doğru ve hala bize hata mesajı veriyorsa o zamanda diğer seçenekleri alırız. Burada Türk dil kurallarına uymayan tüm sözcükler hatlı gösterilir. Biz ikilenen sözcüklerde “Bir kez Yoksay”  veya “Kuralı Yoksay” seçeneklerinden hangisini uygun buluyorsak onu alırız. Sözcük devamlı kullanacağımız bir sözcükse sözlüğe ekle der tekrar aynı hata mesajlarının çıkmasını önleriz.
            8-Aç   :Mevcut Word belgelerini açar. Girilen komut ardından karşımıza açılan pencereden görünen dosyalardan veya sürücülerden açmak istediğimiz dosyayı seçer “Aç” komutunu tıklarız.


 Eğer aradığımız belgeyi bulamamışsak konum penceresinden veya sol taraftaki konum penceresinden değişik sürücüleri ve klasörleri kontrol eder açmak istediğimiz belgeyi buluruz. Daha sonrada seçer “aç” komutunu girer belgeyi açarız.

       9-E_Posta    :E posta ekleyip gönderme işlemini yapar.
      10-Yazdır      :Belgemizi doğrudan yazıcıya gönderme işlemini yapar. Yazdırmak istediğimiz belgemiz açıkken “Yazdır” komutunun tıklanmasından sonra karşımıza aşağıdaki pencere açılır. Bu pencereye bakalım ve anlamaya çalışalım. Burada:
    Adı: Yazıcımızın seçimini yaparız. Eğer bilgisayarımıza birkaç yazıcı bağlıysa hangisi ile yazdırmak istiyorsak onu seçeriz.
      Sayfa aralığı: Yazdırmak istediğimiz belgede nereyi veya nekadarını yazdırmak istiyoruz. Seçimini yaparız. Tabii ki burada seçim yaparken gerekli uyarılara da dikkat etmemiz gerekir.

        Kopya sayısı: Kaç adet yazdırmak istiyorsak onun seçimini yaparız.


.

            Ayarlarını yaptıktan sonra “Tamam” komutunun tıklanması ile dosya yazdırma işlemi başlar ve biter.

            11-Yeni         :Komutun tıklanması yeni bir Word belgesi açmamızı sağlar. Komutu tıklayalım karşımıza açılan pencerede otomatik olarak seçilmiş olan “Boş Belge” komutunu göreceğiz. Burada yapmamız gerek tek şey sadece “Oluştur” komutunu tıklamaktır. Karşımıza yeni bir saya yeni bir belge açılacaktır.

            12-Hızlı erişim araç çubuğunu özelleştir: Bu nedir? Ofis 2007 Word ile çalışırken daha hızlı çalışabilmek aradığımıza daha kolay ulaşabilmek için istediğimiz araç çubuklarını buraya eklememizi ve buradan kaldırmamızı sağlar.
Resimde görüldüğü gibi Eklemek istediğimiz araç çubuğu komutu üzerine mausumuzla tıklar seçili hale getiririz. Kaldırmak içinde seçili olan komut üzerine mausumuzla tıklar ekrandan kaldırırız. 


Yorumlar

Belgeseller


Bu blogdaki popüler yayınlar

Dos sınav soruları

WordArt kullanımı

Outlook Express kurulum ve kullanımı