Word 2007
Winword
Word 2007 yi bilgisayarımıza kurmadan önce şunu
bileceğiz Word 2007 nin bilgisayarımıza kurulup rahat bir şekilde çalışabilmesi
için öncelikle en azından 1,5 Ghz işlemci,512 ram ve yeterince harddisak
boşluğu bulunmalıdır.
Word 2007 önceki sürümlerle aralarında bizim gibi
kullanıcılar açısından fazla bir fark yok fakat arayüz olarak baktığımızda
tamamen farklı bir arayüzle karşılaşıyoruz. İlk bakışta gözümüzü korkutabilir,
anlamakta zorluk çekebiliriz fakat biraz kullanınca hiçte öyle olmadığını
aslında kullanımın daha da basitleştirildiğini göreceğiz.
Bu arayüzde menüler yok. Başlıklar altında açılan
araç çubuklarını kullanarak yapmak istediğimiz tüm işlemleri
gerçekleştiriyoruz.
Yukarıdaki resimde biz açılan yeni bir Word
belgesinde sayfanın başlığını ve menüleri görüyoruz. Burada her şeyi yeniden
anlatmaktan ziyade hangi araç çubuğunun hangi işlemi gerçekleştirdiğini
anlatmaya ve anlamaya çalışalım.
1-Ofis
Düğmesi: Yeni bir belge açmak, bilgisayarımızdaki
mevcut belgelerden istediğimiz herhangi birini açmak. Kaydetmek, yazdırmak veya
belge ile ilgili yapılacak her türlü işlem için buraya bakacağız. Bu düğme
üzerine masumsuzla tıklayınca karşımıza aşağıdaki pencere açılacaktır.
Önce bu pencere üzerinde bulunan
düğmelerden hemen alt kısımdaki “Word Seçenekleri” düğmesini tıklayalım ve
kaydetmek istediğimiz her tülü belge için bir tanımlama yapalım. Şunu bilmeliyiz
Word 2007 henüz yeni çıkmış bir kelime işlemci ve ofis programı insanlar ya
ofis 97 ya ofis 2000 ya ofis 2002 ya da ofis 2003 kullanmaktadır. Onlarla daha
önceden oluşturulmuş belgeleri açmak, hazırladığımız dosyaları diğer
kullanıcıların açabilmesi işlemleri için, buradan Word 2007 ye tanıtma işlemini
yapmalıyız. Bunu bir kere yaptıktan sonra artık tekrar aynı ayarlarla
uğraşmamıza gerek yoktur.
Bu işlem için “Word Seçenekleri”
komutunu tıklayalım açılan pencereden “Kaydet/Dosyaları bu biçimde kaydet”
komutlarından “Word 97-2003 Belgesi (*.doc)“ seçeneğini alalım kaydedip
çıkalım. Artık hazırladığımız belgeler belirttiğimiz tüm ofis versiyonlarında yeni
bir ayarlamaya gerek duymadan çalışacaktır.
Aşağıdaki fotoğrafa bakalım. Fotoğraf ta görülen bizim
bilgisayarımızda yüklü olan “Ofis2007/Word 2007” programının ana sayfasıdır.
Ofis ile yaptığımız çalışmalarda kullanacağımız komutlar sol tarafta bulunurken,
sağ tarafta “Son Belgeler” başlığı altında da en son üzerinde çalıştığımız
dosya isimleri sıralanmaktadır. Bu dosyalara bakarak üzerinde çalışmak
istediğimiz dosyayı seçer üzerine mausumuzun sol kulakçığı ile tıklarız.
Seçilen dosya karşımıza açılır.
Şimdide resimdeki başlıkları tek tek
açıklayalım:
A-Yeni
:Komutun tıklaması ile yeni bir
belge açar. Yapılacak işlem : ”Yeni/Boş Belge/Oluştur” komularını tıklamaktır.
B-Aç :Kayıtlı olan belgelerimizin açma
işlemini gerçekleştirir. Aç komutunu tıkla açılan pencereden kayıtlı dosyanı
seç “Aç” komutunu tıkla
C-Kaydet :Hazırladığımız veya üzerinde
değişiklikler yaptığımız belgemizi kaydetme işlemini gerçekleştirir. Kaydet
komutunu tıkla açılan pencereden dosya adı bölümüne dosyana vereceğin adı yaz
“Kaydet” komutunu tıkla.
D-Farklı
Kaydet :Mevcut belgeyi farklı bir
isimle kaydetme işlemini gerçekleştirir. Kayıtlı bir belgede yaptığımız çalışmalar
ardından “Kaydet” komutunu tıkladığımızda karşımıza yeni bir kayıt penceresi
açılmaz. Eğer belgemizi farklı bir yere kaydetmek ve ya farklı bir isimle
kaydetmek istiyorsak “Farklı kaydet” komutunu tıklayıp açılan pencereden belgene
farklı bir ad ver ve kaydet komutunu tıkla.
E-Yazdır :Mevcut belgemizi yazdırma işlemini gerçekleştiririz.
Yazdır komutu ardından karşımıza açılan pencereden sayfa düzenini ayarla
“Yazdır” komutunu ver.
F-Hazırla :Belge özellikleri ile ilgili
düzenlemeleri yaparız.
G-Gönder :Belgemizi başka bir sürücüye klasöre veya
posta alıcısına gönderme işlemini yaparız.
H-Yayımla :Web için kullanacağımız menü.
G-Kapat :Winwordü Kapatma işlemini
gerçekleştirir.
Şimdi de diğer Araç çubuklarına devam
edelim:
2-Kaydet :Önceki ofis sürümleriyle aynı işlem,
oluşturduğumuz belgemizi kaydederiz. Kaydet komutu ardından karşımıza aşağıdaki
pencere açılır. Dosya adı penceresine dosyamıza vereceğimiz adı yazar kaydet
komutunu tıklarız.
3-Geri
al :Bilgisayarımızın en son
açılışından itibaren yapılan tüm işlemleri komutun her tıklanmasıyla tek tek geri
alır.
4-Yinele
yazılan :Geri alınan işlemi geri
iade eder.
5-Tablo
Çiz :Belgemize bir tablo eklememizi sağlar.
Komutun tıklanması ardından mausumuz kalem şeklini almıştır. Sol kulakçığı ile
bastırır kalemle çizer gibi tablo çizeriz
6-Baskı
Önizleme :Komutun tıklanmasıyla,
yazıcıdan çıkacak belgenin son halini görmemizi sağlar.
7-Yazım
ve dilbilgisi :Belgemizin
Türk dilbilgisi kurallarına göre denetimini yapar.
Komutun tıklanması ardından
karşımıza resimdeki pencere açılacaktır. Hatalı sözcüğü bize gösterirken
pencerenin alt kısmında bize doğru olabilecek örnekleri ve alternatiflerini de gösterir.
Biz en doğru seçeneği üzerine mausla tıklayarak seçer “Değiştir” komutunu tıklarız.
Eğer aynı hata birden fazla var ise o zamanda “Tümünü değiştir” komutunu
tıklarız ki aynı hatalarla tekrar tekrar uğraşmayalım.
Eğe yazdığımız metin doğru ve hala
bize hata mesajı veriyorsa o zamanda diğer seçenekleri alırız. Burada Türk dil
kurallarına uymayan tüm sözcükler hatlı gösterilir. Biz ikilenen sözcüklerde
“Bir kez Yoksay” veya “Kuralı Yoksay”
seçeneklerinden hangisini uygun buluyorsak onu alırız. Sözcük devamlı
kullanacağımız bir sözcükse sözlüğe ekle der tekrar aynı hata mesajlarının
çıkmasını önleriz.
8-Aç :Mevcut Word belgelerini açar. Girilen komut
ardından karşımıza açılan pencereden görünen dosyalardan veya sürücülerden açmak
istediğimiz dosyayı seçer “Aç” komutunu tıklarız.
Eğer
aradığımız belgeyi bulamamışsak konum penceresinden veya sol taraftaki konum
penceresinden değişik sürücüleri ve klasörleri kontrol eder açmak istediğimiz
belgeyi buluruz. Daha sonrada seçer “aç” komutunu girer belgeyi açarız.
9-E_Posta :E posta ekleyip gönderme işlemini yapar.
10-Yazdır :Belgemizi doğrudan yazıcıya gönderme
işlemini yapar. Yazdırmak istediğimiz belgemiz açıkken “Yazdır” komutunun
tıklanmasından sonra karşımıza aşağıdaki pencere açılır. Bu pencereye bakalım
ve anlamaya çalışalım. Burada:
Adı:
Yazıcımızın seçimini yaparız. Eğer bilgisayarımıza birkaç yazıcı bağlıysa
hangisi ile yazdırmak istiyorsak onu seçeriz.
Sayfa
aralığı: Yazdırmak istediğimiz belgede nereyi veya nekadarını yazdırmak
istiyoruz. Seçimini yaparız. Tabii ki burada seçim yaparken gerekli uyarılara
da dikkat etmemiz gerekir.
Kopya
sayısı: Kaç adet yazdırmak istiyorsak onun seçimini yaparız.
.
Ayarlarını yaptıktan sonra “Tamam”
komutunun tıklanması ile dosya yazdırma işlemi başlar ve biter.
11-Yeni :Komutun tıklanması yeni bir Word
belgesi açmamızı sağlar. Komutu tıklayalım karşımıza açılan pencerede otomatik
olarak seçilmiş olan “Boş Belge” komutunu göreceğiz. Burada yapmamız gerek tek
şey sadece “Oluştur” komutunu tıklamaktır. Karşımıza yeni bir saya yeni bir
belge açılacaktır.
12-Hızlı
erişim araç çubuğunu özelleştir: Bu nedir? Ofis 2007 Word ile çalışırken
daha hızlı çalışabilmek aradığımıza daha kolay ulaşabilmek için istediğimiz
araç çubuklarını buraya eklememizi ve buradan kaldırmamızı sağlar.
Resimde görüldüğü gibi Eklemek istediğimiz araç
çubuğu komutu üzerine mausumuzla tıklar seçili hale getiririz. Kaldırmak içinde
seçili olan komut üzerine mausumuzla tıklar ekrandan kaldırırız.
Yorumlar
Yorum Gönder