Acces Kullanımı ll

Ekle Tablo

Access’te oluşturduğumuz bir tabloya form ekleyelim. Bunun için şöyle bir örnek yapalım. Önce bir veritabanı oluşturalım. Bu veri tabanında bir sınıfın öğrencilerinin bilgileri listesi olsun. Ardından oluşturduğumuz bu sınıf listesindeki öğrencileri bölümlerine göre listeden seçip ayıralım veya her öğrencinin bölümünü yazmak yerine listeden seçerek gösterelim:

“Dosya/Yeni/Boş veritabanı” komutları ardından “Deneme1” adıyla bir veritabanı oluşturalım. Aşağıdaki resimde ki gibi komutu verelim
ve oluştur komutuyla veritabanımız oluştu. Ardından “Tasarım görünümünde veri tabanı oluştur “ komutunu tıklayarak açılan pencereden veritabanımızı oluşturmaya başlayalım.
Aşağıdaki resimde formu oluştururken aynı zamanda bazı düzenlemelerde yaptığımızı görebiliriz. Örnek yazılan her ismin büyük harfle yazılmasını istiyoruz.
Bunun için sayfanın alt kısmında bulunan “Biçim” komutunun önüne büyüktür işareti koyuyoruz. Artık unutsak ta yanlış ta yazsak bundan sonra yazacağımız isimler büyük harfle yazılacaktır. Bizim için gerekli veri başlıklarını girdikten sonra formumuzu kapatıp veritabanımıza dönüyoruz. Sonrada oluşturduğumuz dosyaya veri girmeye başlıyoruz.


Daha sonra girilen verilerle oluşturulan veri tabanımız üzerinde gereken düzenlemeleri yapacağız.

Sayfamıza gerekli birkaç kayıt girdik aşağıdaki resimde girilen kayıtları görüyoruz. Burada dikkat edersek veriler hep büyük harfle yazılmış durumda bunun nedeni formu oluştururken “Biçim” komutunun önüne koyduğumuz “> “ işaretidir. Kayıtlarımızı girip sınıf listemizi oluşturduk şimdide öğrencilerimize açılan bir pencereden bölümlerini seçip ekleyebileceğimiz bir form daha oluşturalım

Burada formumuza bir sayfa eklemiş olacağımız için sırasıyla “Ekle/Tablo/Tasarım görünümü” komutları ardından açılan pencereden aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi sadece öğrencilerin bölümlerinin gösterildiği bir form oluşturdum ve formu “bolum” adıyla “ kaydettim. Daha sonra da bu forma öğrenci bölümleri ile ilgili kayıtları girdim.


Ardından dosyamı kapatıp tekrar ana sayfaya döndüm.  Şimdi öğrenciler adlı veritabanımı açıp öğrencilerin bölümlerini göstereceğim sütun için gerekli düzenlemeyi yaptım bu işlem içinde
Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi önce “Öğrenciler” adlı tabloyu açtım ardından aşağıdaki resimde görüldüğü gibi “Görünüm veya tasarım görünümü” araç çubuğunu tıklayıp form sayfasını açtım:


 
Yukarıdaki resimde sayfada görüldüğü gibi araç çubuğunu tıkladıktan sonra aşağıdaki resimdeki sayfa açıldı bu sayfaya “bölümü” adıyla yeni bir ilave yaptım daha sonra veri türü penceresinden


“Arama Sihirbazı” komutunu seçerek tıkladım ve ekleyeceğim “bolum” dosyasını buldum.
Bu işlemi aşağıda resimlerle görüyoruz açılan pencerede ileri komutunu tıklayarak ilgili dosyaya ulaştım



“Tekrar” ileri” komutuyla “ kimlik” bölümüne geldim. Burada ilgili dosyamı bularak seçili hale getirdim, ileri komutuyla bir sonraki pencereye geldim



burada alacağım başlığı seçip ortada bulunan sağa ok tuşunu tıklayıp bölüm adı başlığının sağdaki pencereye geçmesini sağladım daha sonra tekrar “İleri” komutu girdim.



karşıma bölümlerin gösterildiği pencere açıldı burada ek bir işlem yapmadan “İleri” ve ardından da “Son” komutunu tıkladım bana dosyanın kaydedilememişse kaydedilmesini öneren bir soru soracaktır buna da evet



deyip işlemi bitirelim ve tekrar “öğrenciler” dosyasını açalım ve orada bölümü penceresine gidelim ve tıklayalım açılan bir formun oluştuğunu ve açılan pencerede bizim istediğimiz bölümün seçilmesine imkan veren Seçeneklerin karşımızda olduğunu göreceğiz. Şimdi her öğrenci için tek tek istediğimiz seçimi yapabiliriz.

Dosya / Ver

Access’te kullanabileceğimiz bir komut ta "Ver" komutudur. Daha önce oluşturduğumuz dosyalardan birini masa üstüne Excel tablosu olarak “Ver”  gönderelim. Bu işlem için Bölüm adlı dosyayı masa üstüne göndereceğiz. Sırayla

Deneme veritabanımızı açalım göndermek istediğimiz dosyamızı seçelim,  ardından “Dosya/Ver “ komutlarını tıklayalım aşağıdaki resimde işlemin yapılışını görüyoruz


Açılan pencereden önce kayıt türü nü seçeceğiz. Buradan biz Microsoft Excel komutunu seçelim ardından bölüm adlı dosyayı seçip “Ver” komutunu tıklayalım ardından dosyamızı göndereceğimiz yeri seçip “Tamam” komutunu tıklayalım. Seçtiğimiz yere dosyamızın bir Excel tablosu olarak gittiğini göreceğiz. Şimdi de bu işlemin tersini yani dosya almayı görelim.

Dosya / Dış veri al / Al
Sırayla Dosya / Dış veri al / Al komutlarını tıklayalım açılan pencereden veriyi alacağımız sürücüyü seçelim biz daha Belgelerim klasörüne gönderdiğimiz bölüm adlı tabloyu alacağız. Önce açılan pencereden kayıt türü olarak Microsoft Excel seçeneğini alalım daha sonra “Al” komutunu tıklayalım karşımıza aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktır.



Burada çalışma sayfasını seçili vaziyette görüyoruz alttan da biz “İleri” komutunu tıklayarak sayfamıza devam edelim. Zaten burada sayfa düzeni ile ilgili seçeneklerin bulunduğu sayfalar karşımıza çıkacaktır. Burada pek bir değişiklik yapmaya gerek yoktur. Sürekli “ileri” komutunu tıklayalım ve son komutu ardından seçilen sayfanın adının sorulduğu bir pencere ve işlemin başarıyla gerçekleştirildiğini açıklayan pencere ile işlem bitecektir. Böylelikle seçilen Excel tablosu bir veri tabanı olarak açılacaktır.

FORMLAR:

Şimdi de daha önce oluşturmuş olduğumuz bir dosyamızı form olarak düzenleyelim bunun için ana menüden “Formlar” seçeneğini tıklayalım ve açılan pencereden “Sihirbaz kullanarak formu oluştur” komutunu girelim ve formumuzu oluşturmaya çalışalım.


“Sihirbaz kullanarak formu oluştur” komutunu çift tıkladık. Karşımıza açılan pencerede daha önce oluşturduğumuz tablodaki başlıkların tümü karşımıza çıktı, biz bu başlıkların tümünü seçelim ve tablomuzu oluşturalım.
Açılan pencereden başlıkların tümü için çift ok tuşunu tıkladım ve penceredeki komutların tümü karşı pencereye geçti. Ardından ileri komutunu verdim. Şayet hepsini değil de bir kısmını almak istiyorsam o vakit tek tek seçip tekli ok butonunu tıklarım sadece seçtiğim başlıklar karşı pencereye geçer ve oluşturacağım formda sadece bu başlıklar bulunur.
Aşağıdaki resimde hem açılan pencereleri hem de seçilen başlıkları “Seçili Alanlar”  penceresine geçmiş halini görüyoruz.


Formumuzun ara yüzünün nasıl olmasını istiyorsak seçimimizi o şekilde yapıyoruz. Ardından ileri komutunu verip açılan pencereden formumuzun stilini seçtim .



Ardından ileri komutu ile dosya adımız karşımıza çıktı. İstersek aynı dosya adını, istersek kendi istediğimiz dosya adını gireriz, ardından da “Son” komutunu verdim ve form tablom oluştu. Oluşan tabloyu aşağıda görüyoruz.


 
Burada kayıtlar üzerinde her türlü işlemi gerçekleştirebiliriz. Ayrıca sayfanın alt kısmında görülen “Kayıt” penceresi önündeki oklarla kayıtlar arasında “ İleri - Geri ” veya “ İlk kayıt - Son kayıt ” arasında hareket edebiliriz. Yıldız işaretini tıklayıp yeni kayıt ekleyebiliriz. Kayıtların sayısını yıldız işareti önündeki rakam bize gösterir. Aradaki pencere ise kaçıncı kayıtta olduğumuzu bize gösterir.

Buraya kadar biz kendi formumuzu oluşturup hem tablo hem de form olarak düzenledik ve tanımaya çalıştık. Şimdi de hazır Access şablonlarını kullanarak tablo ve formlarımızı oluşturmaya çalışalım.

Yorumlar

Belgeseller


Bu blogdaki popüler yayınlar

Dos sınav soruları

WordArt kullanımı

FrontPage programını kullanarak Web sitesi yapmak